torsdag 10 maj 2012

Hår och boktips

Jag veeet att jag lägger upp tråkiga och gamla bilder,
och att jag inte skriver om någonting intressant!
Och skriver jag ingenting så känner jag mej ännu tråkigare!
Men jag har ingen inspiration >:
Det händer ingenting roligt i mitt liv atm. *suck*

När jag letade efter en bild till detta inlägget hittade jag en massa bilder då jag har uppsatt hår och insåg hur mycket jag saknar att ha långt hår. Bara att sätta upp en boll i huvet saknar jag :S Men framförallt att kunna fläta det. Det är så tråkigt att bara ha de utsläppt. lol. Denna bilden är den sista jag tog på mej i långt hår... Det var jättelångt! >:

Jag överlevde i alla fall orienteringen i förrgår.
Kom dit en kvart för sent (vilket hon redan visste att jag skulle göra) eftersom att jag var tvungen att ta bussen dit och jag kunde välja på att vara där en timme för tidigt eller en kvart för sent. Vi gjorde rundan snabbt, de tog 40 minuter. De gjorde lite ont i benet men Linnea och Amanda tog de lugnt för min skull. - Gullungar. Denna gången var jag i alla fall säker på att hon såg att jag var där ;)

Jag har fått reda på att jag fick MVG i bild förresten! De känns nice ^^ Tycker att jag förtjänar det, jag är alltid där först och går alltid sist. Och dessutom är det mitt favoritämne. ^^ Häromdagen lånade jag boken 'Att kyssa eller inte kyssa Jake Matthews' tror att den var menad för ungar yngre än jag, haha, men den var okej.
Den handlade om Josefine som följer med sin mamma till USA i ett år. Första dagen på skolan blir hon vän med de coola gänget och under en fest blir hon utvald av den snygga killen - Jake Matthews, att följa med honom in i garderoben för att strula. När de går ut ur garderoben slår han till henne lite i rumpan och där får hon ett val: Att vara töntiga Jo och bitch slapa honom och säga att han inte respekterar kvinnor eller att vara coola Josie och fnissa till när hon går tillbaka till sina mycket avundsjuka coola kompisar. Efter denna händelsen får man följa 2 berättelser, både som coola Josie och töntiga Jo, man får veta vad hennes val gör för konsekvenser och hur livet blir beroende på vilken väg hon väljer att ta.

Så om du inte vet vad ni ska läsa och känner för att fördriva lite tid
kanske denna boken är något för dej? :)
Puss /N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar