fredag 1 juni 2012

Utmaning nr1

♥ Vad har varit viktiga vägskäl för dej i livet?
Oj, jag vet inte. Kanske när jag sa upp kontakten med Sebbe och skaffade mig lite självrespekt.

♥ Nämn tre fördomar du vet om att du har?
Moderater eller kanske medelklassungdomar som anser sig vara moderater. Jag är fördomsfull mot äldre föräldrar, som väljer att skaffa barn i 40 års åldern och uppåt. Jag är även fördomsfull mot jägare, som jagar för skojs skull. Till exempel räv som de inte kan äta, utan bara för att döda...
♥ På vilka sätt lever du som du lär... och på vilka sätt gör du det inte?
Hm.. Jadu. Jag tycker att det är fel att äta kött, att vi föder upp djur och sedan dödar dom för att äta dom. (Men jag tycker att det är för gott för att sluta..) Jag tycker egentligen att det är dumt att röka, ändå tar jag ofta en cigg på fest.
♥ Vad är du mest nöjd med vad det gäller ditt yttre?
Jag är väll ganska nöjd med mina stora läppar och mina bröst.
♥ Om du fick ligga med vem du ville... ett frikort helt enkelt... vem skulle det då vara. Välj en svensk och en utländsk.
Utländsk - Edward Westwick (Chuck Bass - Gossip Girl), svensk var svårare.. Kanske Anton Hysén (synd att de snyggaste alltid är gay...)
♥ Vem av samma kön attraherar dej mest?
Ja.. Kat Von D, kanske! :)
♥ Vad retar du dej på mest med sittande regering?
Att de använder värde ord. Att de kallar sig för "Sveriges enda arbetarparti".
♥ Vad har sittande regering gjort bäst?
De har ordning på finanserna (eller nått...)
♥ Beskriv dej som barn med fem ord?
Mammegris, busig, lekfull, söt, 'minsting'
♥ Beskriv dej som vuxen med fem ord?
Omtänksam, mammig (fortfarande), lat, kärleksfull, hemmakär.
♥ Berätta om när du gjorde bort dej en gång?
Jag kommer inte riktigt på någonting så får väll berätta om det första som kommer upp i mitt huvud: Jag åkte till mitt ex (då han hade flyttat till en annan stad) och träffade tre av hans kompisar för första gången. Så gick vi in på ett solarium för att vi skulle låna toaletten där inne. Det var en väldigt liten toalett och hade en stor tunna av jag vet inte.. stål kanske? Där man skulle slänga papper och sånt efter man tvättat händerna. Eftersom att det var vinter och jag aldrig skulle sätta på mig termobyxer på den tiden så hade jag helt enkelt bara 2 par tights och ett par jeans istället. Så efter att jag hade varit på toa och skulle krångla på mig allt jag hade på mig så råkade jag sparka till den där soptunnan så att den välte och de lät JÄTTEMYCKET. Så när jag kom ut och hoppades på att det inte skulle ha hörts ut igenom de jättetunna gipsväggarna men det gjorde de. Så alla gav mig en jättekonstig blick och mitt ex frågade vad fan jag höll på med där inne. Jag höll på att dö. (Insåg att de blev väldigt många jätte-).

Här kommer mina frågor:
* Vilken är den härligaste dialekten? Varför?
* Vilken är den värsta dialekten? Varför?
* Top 5 bästa artist/band:
* Om du inte har barn; vad kommer din första dotter heta? Om du redan har barn; vad döpte du din första dotter till (om du fått en).
* Om du inte har barn; vad kommer din första son heta? Om du redan har barn;  vad döpte du din första son till (om du fått en).
* Vad var din favoritlek som barn?
* Vad beställer du för pizza? Vad innehåller den?
* Top 3 favorit färg:
* Beskriv dig med 10 ord, utseende och personlighet:
* Vilket parti kommer du rösta på i valet 2014? Varför?
* Vilken färg har din tandborste?

Jag utmanar...
Alla jag känner i bloggvärden:
1. Mamma
2. Emelie
3. Evelina
4. Bea
5. Linzie
Och återstående 6 skickar jag vidare till bdb:
6. Tigi
7. Robin
8. Nea
9. Linnea
10. Elias
11. Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar