tisdag 28 augusti 2012

~ Belburgo´s Madame, Märta Krokodil Lodén


Nu är jag tillbaka efter att ha tagit en bloggispaus
& är redo att ge den ett sista försök.
Nu när skolan börjat igen har jag troligen lite mer
att skriva om och jag har en dator att skriva på.
~
Detta blogginlägget tillägnar jag Märta,
den stora hunden på bilden.

Hon är 7 och ett halvt år och de är få Dog Be Bordeauxer
som blir äldre än 9 och ju äldre de blir desto mer riskabelt
är det att söva dom. & det var precis vad min tjej gjorde idag.
Andra gången på kort tid som hon fick sövas och opereras.
Förra månaden för livmoderinflammation och denna gången
så skulle hon dra sin stora huggtand (+ 3 små).

Min fina, fina tjej. Jag var så orolig. Jag hade inte klarat
att hon inte skulle vakna. Hon är liksom inte klar här än.
Jag är så tacksam att hon klarade sig. För att för mig,
är hon inte bara en hund. Faktiskt. Hon är som en syster.
& de tycker säkert de flesta låter helt sjukt, men så är det.

Belburgo´s Madame, Märta Krokodil Lodén
Jag älskar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar